Yaqinda Kanadaning Toronto shahridagi Sent-Maykl&nomli kasalxonasi tomonidan Oziqlantirish jurnalida chop etilgan yangi tadqiqot shuni ko'rsatadiki.soyaoqsil xolesterolni kamaytirish ta'siriga ega. Tadqiqotchilar 46 ta meta-testdan olingan ma'lumotlarni har tomonlama tahlil qildilar va soya oqsili kattalarning past zichlikdagi lipoprotein xolesterolini (GG quot; yomon" xolesterin) 3% dan 4% gacha kamaytirganligini aniqladilar. Ushbu qiymat oz bo'lsa-da, yurak-qon tomir va serebrovaskulyar kasalliklarning oldini olishda muhim rol o'ynashi mumkin. Tadqiqotning etakchi muallifi doktor Devid Jenkins yangi tadqiqotning cheklanganligiga qaramay, natijalar soya oqsili yurak salomatligi bilan chambarchas bog'liqligini isbotlashi mumkin deb hisoblaydi. Yuqori to'yingan yog'li ovqatlar yoki go'shtni iste'mol qilishga odatlangan odamlar, agar ko'proq so'ya mahsulotlarini iste'mol qila olsalar, ularning xolesterin miqdori sezilarli darajada kamayadi.






